15 juli 2009

15 Juli

Idag blev det en 6-km-ridtur, som slutade i en tappsko på sista rakan hem.. Jättekul för både mig och hästarna att prova sätta fast den ute med 15 bromsar runt oss hela tiden, men det löste sig med Mattias, som höll i Ladys svans så att den inte slog mig i ansiktet (borstar inte svansarna nu på sommaren för att den ska tvinna ihop sig och smälla lite bättre mot bromsarna...tyvärr smäller de mig ganska bra också..) och hjälpte Lady att smälla bort bromsar...
Mitt på dagen var hästarna väldigt less på bromsarna, så de skrek att de ville in vid 11-tiden. Sen fick de stå inne till eftermiddagen. Mitt fel från början - jag släppte ut dem utan myggmedel imorse eftersom det var så grått och dimmigt, så jag trodde det inte skulle bli några mygg eller broms under dagen..
Lady skrapade sönder pannan i boxen, måste ha varit mot en bräda eller nåt eftersom bara huden är avskavd. Sprayade på Tarplaster så inte flugorna kommer åt..

Inga kommentarer: