07 september 2009

6 September

Red 3 km trav. Insåg att Lady blivit mycket mer trafiksäker. Denna gång körde en riktig jubelidiot förbi bakifrån i långt över de godkända 90 knyck. Jag höll mig kvar ute i filen för att den skulle sakta ner, men icke. Lady fortsatte bara skritta och vara lugn. Det hade hon inte varit för några månader sen!
Såg något som jag trodde var en fästing på halsen. Drog bort den med fästingplockaren och såg efteråt att det bara var en bullig sårskorpa..
Benet lindades både dag och natt trots att det såg fint ut. Lite nojig..
Idag har vi satt upp första boxväggen, så när jag skulle rida kunde jag ställa Lady lös inomhus i "uppställningsavdelningen" för första gången. Skönt!! Sadeln har också fått flytta ut till stallet, där den nu får hänga på boxväggen.

1 kommentar:

camilla sa...

Roligt att stallbygget är på gång!