12 maj 2009

12 maj

Eftersom jag inte har någon ny sko till Lady jobbade jag henne på lina i rundpaddocken, där vi tränade galoppfattningar. Det gick bättre än i fjol, då jag åkte på skorna efter henne när vi skulle träna höger galopp. Denna gång fattade hon båda galopperna mjukt, och hon höll tillochmed högergaloppen ett helt varv! Vid inkomst i stallet såg jag att halva skon lossnat, och hoven såg stygg ut. Mattias och jag sammanstrålade våra krafter vid städet över den enda baksko jag hade, som var vääldigt trång, så den passade sådär tillslut.. Satte dit den och hoppas att den sitter kvar 2 veckor till, tills hovslagaren kommer. Dock såg jag att även den andra bakskon gått av, så den måste bytas den med.. Saknar guldskorna. Men nästa gång åker de på!
Idag fick hästarna gå i gräshagen ca 35 minuter, och de stod stilla och åt hela tiden:-)

Inga kommentarer: