11 november 2009

8 Oktober - 10 November

Vilat, vilat, vilat, vilat. Jag har haft tuffa veckor på skolan och har inte orkat/hunnit med alls. Att vi dessutom var otroligt nära att bli påkörda av en bil gjorde väl inte att ridlusten ökade precis. Har provat rida två gånger under denna tid. Första gången fick vi vända för det var snorhalt underlag, andra gången insåg jag att Lady är rädd för bilar - igen, och det blev ingen lugn och skön ridtur som det var tänkt, utan mer "hindra Lady från att springa såfort en bil kommer bakifrån". Suck..

Stallbygget har gått framåt, dock långsammare än tänkt då jag inte hunnit med på veckorna, utan vi har bara spikat under helgerna. Nu är dock nästan alla väggar färdigisolerade, det är bara runt nedre fönstret kvar. Cindies fönster är igenspikat. Har inte ork eller råd att få tag på nåt nytt fönster, och eftersom det ändå är mörkt när de går in behövs inte fönstret för ljusets skull.. Ett provisoriskt innertak är ditsatt, bestående av presenning, isolering och byggplast. Då yttertaket läcker letar vi efter plåt i någon form att ha överst på innertaket. Om någon vet vart jag får tag på sånt till billig penning - hör av er! Vi behöver oxå någon form av trä (skivor eller bräder) som "inner-innertak". Men men, det duger nu sålänge. Det är inte överdrivet varmt i stallet, men det är fortfarande plusgrader och hästarna verkar må bra. Jag kom idag att tänka på att det faktiskt inte var varmare än +1 grad vid Cindies box i förra stallet heller, så jag hetsar itne upp mig över låga plusgrader hos oss.. På med täcke och ordentligt att ligga på så ordnar det sig.

Nu är Lady nyskodd och jag har börjat en ny kurs med mycket lägre tempo, så NU ska jag göra ett förtifnuttonde försök att komma igång med ridning och träning!

2 kommentarer:

camilla sa...

Välkommen tillbaka och ut ur helvetet! Hur gick kursen då? Och hur gick praktiken?

Kamilla sa...

Tackar:) Jag har en inlämningsupgift som inte är klar, och den fick vi två veckors extra respittid för att hinna klart. Praktiken gick bra, hamnade på ett bra ställe med bra folk och hade 6 timmars "arbetsdag".