24 augusti 2010

24 Augusti

Trav 6 km på Bredkälsvägen. Idag kände jag för första gången den där gnistan jag hade förut - att det är roligt att "träna på riktigt": att fara ut på ett träningspass, Lady är pigg och glad, jag tycker det är trevligt, bilarna saktar ner, Lady blir lite svettig och flåsar och går på något slak tygel hem även fast jag får tjafsa lite ibland för att hålla farten nere, vi hittar rätt takt och fart och bara traavar, traaavar, traaaavar och jag känner mig som en distansryttare igen. Väl hemma en genomgång av kroppen och massage, pyssel, avborstning och luftning av renskinnet (ännu ett tecken på distansrytteri), och jag går ut från stallet där en lagom trött häst står och mår gott och jag känner mig LYCKLIG:-). NU góvänner är vi riktigt back in business! Lady börjar få Fibergi idag, börjar med en näve.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha tänk om felicia kunde nöja sig med en näve kraftfoder hon äter 1,5 kg spillers på kvällen och 1kg betfor och 1 kg lusernpellets på morgonen. dyyyyr i drift =) /susanne