04 augusti 2010

We´re back in business! 1 Augusti

Med detta inlägg återuppväcks denna blogg igen! Efter många turer, träning och envishet och möjlighet att landa har Lady och jag nu återfunnit det roliga i ridturerna tillsammans. Lady har blivit mycket lugnare i trafiken och känns mycket mer säker än i vintras. Hon bryr sig nu inte om bilar sålänge de inte kör emot henne i idiotfart, lastbilar kan köra förbi när vi bara klivit en meter av vägen med mig uppsutten och hon är helcool när vi står på vägen med mig avsutten. Det dröjer inte länge förrän jag vågar sitta uppsutten på vägen. Jag törs, efter många många år, kliva upp i sadeln från marken utan pall eller stubbe;), vilket underlättar vid lastbilsmöten. Känns skönt att kunna lita på att Lady står stilla under uppsittningen, vilket hon säkerligen hade gjort 99 % av alla uppsittningar under alla år bara jag hade tordats prova..

Vi är fortfarande i uppstartfasen träningsmässigt. Lady har ju levat livets goda dagar alltför länge nu, men nu satsar vi mot tävlingsstart våren 2011! Bara jag får något jobb förståss..

Vi börjar månaden med en dags vila..

Inga kommentarer: