27 oktober 2008

27 Oktober

Lady såg frisk ut imorse. Red ett kort dressyrpass på lilla ridplanen utan sporrar, som jag haft på tidigare. Gick relativt bra, men saknade det där "lilla extra", idag svarade och följde hon mig sådär lite lagom i samma övningar som tidigare - volter, 8-volter, serpentiner och lite lek över cavalettibock. Tränade även övergångar halt-trav-halt eftersom jag tyckte hon svarade lite segt, men den övningen gck klockrent, med undantag för trav->halt då hon föll ur form. Sista övergången satt dock som en smäck! Övergångar halt ->trav gick varje gång klockrent. Härlig känsla, men före övergångarna ändes hon lite tam, typ. Jag var riktigt sugen på att testa galopp utefter långsidan, speciellt då jag tyckte hon svarade segt, men jag fegade ur. Det får bli någon annan dag. Jag vill inte "lura" henne till en dålig galopp på ridplan, hon bör bli starkare först. Ingen stretch eller massage. Jag får skylla på tidsbrist.

Inga kommentarer: