01 oktober 2008

1 Oktober

Imorse när jag gav hästarna frukost låg ett aggregat på bänken i stallet som Camilla och Elin lånat ut! Fort upp med det innan hästarna släpptes ut, och de blev ganska glada att få gå ut i hagen - till och med Cindie sprang och bockade:) Lady hade ingen större aptit i början eftersom det var mycket roligare att leka och rulla sig...men sedan stod hon stilla och åt. 2 timmar senare var mina hästar dyngsura av ett riktigt slätregn, och jag märkte då vad jag misstänkte redan vid impregneringen - att impregneringen inte höll alls. Mina regntäcken håller inte emot regnet bättre än något annat täcke i vanligt tyg..
Idag klipptes Lady för, vad jag tror, första gången i sitt liv. Hon helklipptes förutom huvud, ben och en fläck på ryggen där sadelns paneler ligger an. Hon var lite skeptisk de första 10 sekunderna jag klippte, men sedan skötte hon sig alldeles utmärkt.
Därefter släpptes hästarna ut igen en timme med ett extra lager täcke under regntäckena, och de fick gå in till lunch.

Inga kommentarer: