08 oktober 2008

8 Oktober

IDAG HAR LADY OCH JAG GALOPPERAT - PÅ RIKTIGT!!!!

Idag lossnade det med galoppfattningsträningen! Redan på 4:e eller 5:e försöket galopperade hon med frambenen och travade med bakbenen en längre bit, ca 6-8 galoppsprång, såpass länge att jag hann berömma henne ordentligt. Därefter gjorde vi en skrittpaus förbi Yvonnes gård, och så gjorde vi ett nytt försök på rakan innan ridhuset, och då fattade hon galopp direkt på kommando och sen galopperade vi nästan hela raksträckan innan jag bromsade henne. Jösses vad roligt det var! Vi genade hem till stallet och fick diskutera lite där det låg kapade bitar av ett träd som Lady tyckte var extremt läbbiga. Jag kunde inte ens backa förbi dem, utan fick helt sonika kliva av och leda henne förbi dem t.o.r. innan jag kunde rida förbi dem.
Väl i stallet hade en fågel förirrat sig in och tog sig inte ut, så jag öppnade "kasadörren", med resultat att Lady gick ut dit och tog sig en titt (med mattes hjärta i halsgropen) och konstaterade att gödselhögen var lite väl mjuk att gå på. Så nu har båda mina hästar provpromenerat på gödselhögen - Cindie gjorde det för många år sedan.. Höger bakben såg idag helt okej ut i senpaketet, men en lätt svullnad/pålagring(?) upptill, framtill på skenbenet finns kvar. Kall. Jag satte på neopreneskyddet i hagen. Kort massage efter ridtur. Stum rygg, men inga problem att massera..

Inga kommentarer: