21 april 2009

21 april

Idag fyller jag år, och ska gratta mig själv med en ridtur som paus i uppsatsskrivandet:-).

Det blev en tur till vändplanen i trav, 11 km. Lady fick gå lite friare idag och lite högre tempo, nu när hon haft några pass på sig att ändra rörelsemönster anpassat till obroddat. Stretch efter ridtur och massage framben/bringa. Tog av snösulorna fram. Konstaterade att vänster framben sliter snett åt fel håll. Hon brukar slita insidan av framskorna mest, men vänster fram sliter nu utsidan mest, vilket oroar mig. Bakskorna fick ju nya söm när jag drog av sulorna i förrgår. Före omskoningen var utsidornas vals mycket nedsliten. Idag var den obefintlig... Längtar efter guldskor, så man slipper byta skor mitt i perioden, för det kommer behövas en eller två gånger innan hovslagaren kommer nästa gång. Positivt är dock att gallorna ovanför bakbenens kotleder, ffa vänster, nästan har försvunnit helt sedan broddarna tagits av. Jag har glömt berätta att jag under mina hinner-inte-träna-veckor klippte manen kort, så nu ser hon ut som en ridhäst på gott och ont... Tanken är att den långa manen värmer för mycket när man tränar under vår/sommar/höst, så jag brukar fläta upp den för att hon lättare ska kylas av. Men med kort man slipper jag det! Och nu i vinter har hon haft halstäcke eftersom hon varit klippt, så då har manen inte behövts heller, men jag kom inte på att jag kunde klippa den förrän nu.. Ökade Fibergin till 0,75 mått/mål.


2 kommentarer:

camilla sa...

Och som paus i allt mockande... Tack för att du mockade åt mig på din egen födelsedag - det borde vara tvärtom!

GRATTIS! Ät mycket tårta - det har du gjort rätt för! :)

Kamilla sa...

Tack:-D. Räknade med att du inte skulle vara pigg idag, så jag passade på när jag ändå var där.