24 april 2009

23 april

Red till korsningen på Bygdá, ca 9-9,5 km. Idag var första ridpasset då vatten rann ordentligt i dikena...och DET var läbbigt! Hon stannade långt innan där hon brukar fåna sig för älgen, och vägrade gå framåt, så jag fick backa henne hela tre gånger för att få henne att gå åt det håll jag ville, så jag blev ganska purken..gamla damen ska inte bete sig sådär. Sen såg jag att det var ljudet från vattnet hon reagerade på - hon hörde det långt före mig. Kändes matt i kroppen, så på grund av detta och gallorna fram red vi kortare sträcka och i lägre tempo idag. Stretch efter ridtur samt massage framben/bringa. Tror det börjar gå till sig nu, för nu tycker hon inte att det är sådär jätteskönt längre. Bakskorna snart helt blankslitna... Lite svampig ovanför kotleder framben, ffa höger. Jag är inte orolig. Ökade Fibergin till 1 mått/mål.

Inga kommentarer: