30 september 2008

30 September

Inne. Det skulle bli en lugn tur i skritt och trav, men Lady bjöd själv till galoppfattning, så det blev att vi tränade galopp istället. Efter många fattningsförsök kände jag att hon var på väg att galoppera, men hon valde travartrav istället. Till slut började hon faktiskt galoppera - och då bromsade jag henne av ren reflex eftersom jag bromsat travartraven så många gånger. Efter det försöket "halvfattade" hon en gång till. Jag hade så gärna velat att hon skulle komma upp i riktig galopp så man har fått galoppera en bit på henne, och det kliade i fingarna att fortsätta försöka nu när det känns som att en riktig galoppfattning med efterföljande galopp är såå nära, men jag avslutade och skrittade hem. Det kommer fler dagar..
Ingen stretch men massage efter ridtur. Hon tyckte det var riktigt skönt att bli masserad vengången bog/frambenets insida och muskelfästet höger bakknä (!!!), och då passar man ju på..;) Lite stum rygg båda sidor samt rumpan vänster sida.

Inga kommentarer: