28 februari 2009

27 Februari

Kort tur till järnvägen, ca 5 km, trav. Nipprig utöver det vanliga. Nu börjar ökningen av Fibergin ta.... Jag fick tjafsa med henne precis hela tiden, och det eskalerade när några hästar från ridskolan travade bakom oss. Huvudet och svansen upp i vädret, blåste och fånade sig och ville springa ifrån dem. Jag blev arg, för så ska inte en erfaren distanshäst bete sig. De andra tordes väl inte rida om trots att jag saktade av till skritt för att kunna ta fighten där och då, så tillslut stannade jag, klev av och lät dem rida förbi med Lady stillastående strax innan uppfarten. Inga problem. Ingen stretch eller massage. B-o-T höger framben och neopreneskydd vänster bakben över natten. Höger framben ser ut att ha början till överben, eller så är det en förgrening av senan som reagerat. Jag har sett samma hårda svullnad förut på samma ställe, och misstagit mig odå jag trorr att det varit ett överben. Tippar att det är galoppen förra passet som ställt till det.

Inga kommentarer: