28 februari 2009

28 Februari

Red till vändplanen, 11 km, 55 min. Räknade med att få tjafsa idag oxå, men idag var det inga problem. Hon var lagom pigg och lyhörd, riktigt trevlig att rida. Trav hela vägen utom korta pauser. Stretch och kort massage efter ridtur, känns okej. Har dock noterat både idag och förra stretchen att hon inte vill stretcha höger framben rakt bakåt, hon tar fram benet direkt. B-o-T höger framben, som blivit bättre men inte bra, och yllepadar på övriga ben. En sak till som jag tänkt på är min utvärdering av panelflytten på sadeln. Jag har ju inte ridit någon långtur ännu, så jag kan inte ge fullständigt besked, men jag tycker sadeln ligger bättre nu. Hon trycker inte fram sadeln lika mycket som förut (utom när hon stressar upp sig eller galopperar), sadeln rör sig mindre i sidled, och jag ser inga virvlar under sadeln när jag tar av den, som det blev förut precis under mig. Kanske, kanske det funkar nu..

Idag fick hästarna ha "vårkläder" på sig i hagen efter ridturen eftersom det var så varmt i solen. Lady slapp halstäcket, och Cindie fick tunnare täcke på...


Det är ju inte bara hästen som tränar. Nu när vi är billösa får även jag röra på mig mer än den dagliga promenaden till stallet. Idag har jag cyklat 4,8 km, gått ca 7,8 km och ridit 11 km.. Insåg på vägen hem efter andra vändan från stallet att dagsljuset räcker länge på eftermiddagen. Såhär såg det ut 17:30..


Idag skulle vi ha varit med på årets första tävling, men av olika anledningar fick vi stanna hemma. Jag orkar inte ens bli besviken längre.

Inga kommentarer: