23 september 2008

23 September

Tur med rockarden. Tänkte att jag skulle hålla mig från vanliga vägar där lastbilar går, så jag körde på Malmsjövägen. Redan från ingång från hagen var Lady stressad och var lös i magen. Skrittade därför mycket på bortvägen. travade en kort bit. Vände vid järnvägen, och märkte precis efter vändningen att vi skulle få möte - med en lastbil... Lady hade ingen lust att vända bortåt igen, så jag klev ur och tog på grimskaftet och vände henne vid hand. Gjorde stopptecken till lastbilen, som saktade ner. Jag fick leda Lady ända ner till sommarstugan på andra sidan järnvägen. Jag blev lite stressad eftersom jag ville låta Lady skritta ifrån lastbilen för att hon inte ska lära sig fly ifrån dem, men samtidigt tänkte jag på chauffören som kanske hade bråttom. Därför blev det rask skritt, men Lady höll sig lugn, och det var det som var huvudsaken. När vi kommit av vägen körde lastbilen förbi.
TACK SNÄLLA LASTBILSCHAUFFÖR!
Vände hemåt när vi kom ut på vägen igen, och då hade Lady lite bråttom, men jag vet inte om det berodde på stress av lastbilsmötet eller på "springa-fort-hemåt-uppför-med-vagnen-stress". Full stretch och kort massage innan utsläpp i hagen. Kändes stum i vänster rygg vid massage, men t.o.m. muskelfästena båda bakben kändes helt okej.

Inga kommentarer: