09 september 2008

9 September

Hade tänkt rida lugnt hela vägen upp till vändplanen på Bygdá, men hon betedde sig så konstigt att jag vände hem strax efter ridhuset. skrittade i backarna och travade där det var flackt, men flera gånger i traven kändes det som "NNNGH" och så tvärstannade hon. Provade flera gånger att skritta en bit och därefter trava. Hon skrittade glatt och började trava glatt och sen kom "NNNGH" igen. Jag tyckte beteendet var suspekt och vände. Efter jag vänt hem och konstaterat att hästen nu var mycket piggare och inte stannade en enda gång kom jag på att jag säkerligen blivit grundlurad :s . Jag kom ihåg att sådär brukar hon göra när jag rider den vägen, bara för att det är så tråkigt.. Konsensus: jag har inte ridit upp till vändplanen på mycket, mycket länge...

Inga kommentarer: