21 januari 2009

21 Januari

Ngt tjock höger framben mot gaffelbandet (?) på morgonen. I övrigt såg hon ut som hon brukar göra på morgonen. Glömde ta på benskydd i hagen, så på eftermiddagen kunde jag, som vet vart svullnaden satt, känna en liten aning kvar. Red till vändplanen, 11 km, ca 55 min. 2 galopper i början, sedan resten trav. Lagom pigg som omväxling. Hon var riktigt rolig att rida idag! Mjuk i munnen, inga tjafserier med huvudet, lämpligt tempo, det bara flöt på. Stretch och massage efter ridtur. Stretch vänster framben rakt fram visade hon att det tog emot, men jag tror att det satt i en låsning i knäet, för efter att det knäppt till gjorde hon full stretch utan problem. Mjuk och go rygg båda sidor, båda höftböjarna var lite strama, och hon tyckte det var jätteskönt att jag masserade muskeln mellan frambenen vänster sida utåt medan jag stretchade utåt. Före ridtur lät både höger framsko och höger baksko lösa. Bytte några söm så att det ska sitta kvar. En söm jag bytte hade gått av. Bakskon lät dock fortfarande lös efter byte av tre söm... Satte på B-o-T på höger framben, yllepad vänster framben samt neopreneskydd vänster bakben över natten.

Inga kommentarer: