11 september 2007

10 och 11 September

10/9 skulle jag ha ridit, men....jag somnade(!). Vi kom hem, åt middag och sen blev jag trött (som vanligt kan man väl säga) och lade mig för att vila en stund, och trots att jag hade ställt väckarklockan och dessutom blev väckt flera gånger både av Robin och Mattias vaknade jag inte helt förrän ca 20:00, och då var det lite sent att fara ut och rida..

11/9 Tog ridturen jag hade tänkt igår. Reflexer och pannlampan på, det blir mörkt tidigt på kvällen.. Red upp till vändplanen på Bygdá och tillbaks. 11 km på 1 tim 10 min. Travade hels vägen utom de värsta backarna uppför och nerför. Hastighet inklusive fram- och avskrittning (ca 15 min totalt) 9,2 km/h. Räknar man bort skritten och bara tar med själva träningstiden blir hastigheten ca 10,3km/h, vilket är lämpligt tempo nu i början. Stretch och massage. Kändes lite stum båda bogar, vänster länd samt båda bakknän. Isbalsam samtliga ben från knä/has och nedåt samt liniment på de stumma ställena. Puls innan ridtur 32, puls vid hemkomst 44.

Inga kommentarer: