28 september 2007

28 September

Idag kördes Lady med rockard på Malmsjövägen. Tänkte att "nu jäklar ska hon få ett pass som tar lite" och lät henne trava i friskt tempo, riktigt friskt.. Men jag var tvungen att bromsa när hon rätt vad det var drog på ännu mer, för då skottade hon upp grus i ansiktet på mig så jag var tvungen att blunda...och riktigt SÅ spännande ville jag inte ha det... Förutom att jag körde i högre tempo körde vi även längre sträcka. Har inte mätt den med bil, men jag tippar att det blev 14 km totalt och totala körtiden blev 1 tim 10 min. Totala kilometertiden blev 12 km/h, fram- och avskrittning inräknat. Innan passet togs den krökta skon av, jag smidde den så den blev relativt platt och slog på samma sko igen. Efter passet stretchade hon okej, men jag kände att det tog emot lite i ytterlägena. Masserade inte eftersom hela hästen var blöt i svett. Däremot gnuggade jag in liniment bringa/insida framben, länd, rumpa samt bakknän och lade på isbalsam senor alla ben, lade på fleecetäcke under regntäcket och släppte ut henne i hagen. Höjer fr o m idag Fibergin till 0,75 kg/dag.

Inga kommentarer: