13 september 2007

13 September

Idag körde jag Lady med rockarden ner till Ulriksfors t.o.r. Travade hela vägen förutom fram- och avskrittning och just över järnvägsövergången. Ca 4-4,5 km. Det kändes förra turen som om Lady behöver ett lättare pass, jag har ökat på sträckan och/eller belastningen varje pass flera dagar i rad, så jag behövde lägga in ett lätt pass så hon dels inte överansträngs och dels inte tappar sugen. Så idag fick hon gå ett kortare pass, men i högre tempo. Pigg och glad. Stretchade riktigt bra överallt, motståndet kan kände efter förra körpasset i vänster bak fanns inte där idag. Tvärtom tyckte jag att hon stretchade bättre vänster bak än höger - det tog en liten stund innan hon "släppte till höger bak". När jag satt där i godan ro i vagnen när vi travade låg jag märke till att höger rumphalva höjer sig mer än vänster = hon använder fortfarande höger bak mer än vänster. Inte så mycket att göra åt när man kör (förutom att sätta på en viktmanchett på vänster), men jag måste börja markarbeta (dressyrträna) henne så att vänster bak stärks.

Inga kommentarer: