15 september 2007

15 September

Idag var massör Sara Hjalmarsson i StallEtt, och Lady blev undersökt och masserad. Det Sara hittade var låsning i båda bogars framsida, spänning i länden, framsidan överarm framben, höger bakknä samt insidan låren. Hmm, nu tror jag att jag fick med allt.
Ordination var att stretcha/röra/böja halsen vid stretch för att lossa upp bogens framsida samt träna markarbete i form av slutor osv för att öka rörligheten i bakbenen så att hon inte blir "trång" i bakbenen utan istället ökar rörelseomfånget utåt. Den stretch jag brukar utföra på bakbenen kommer åt även den strama insidan. Jag fråagde om den knäppning som alltid kommer när jag stretchar vänster framben framåt och rör det utåt. Sara trodde inte att det var en låsning, det var mer troligt att det är en sena som "rullar" över leden just när jag rör benet utåt, och det lät ju lugnande.
Detta stärker det jag funderat över tidigare - jag måste ta mig i kragen och markarbeta. Jag tror att även bogarna kommer att lossna och att jag kommer åt bakbenen så att hon arbetar lika hårt med båda. Men eftersom Lady fick laser på de struliga områdena ska hon nu vila två dagar. Så nu har jag faktiskt något att skylla på när regnet öser ner från höger till vänster och blåsten letar sig in genom alla klädlager och man absolut inte har någon större lust att fara ut och träna, åtminstone över helgen..

Inga kommentarer: