24 september 2007

24 September

Idag red vi dressyr på ridplanen. Det var ca ett år sen vi red ett vanligt dressyrpass, så jag räknade med att det skulle vara stelt och kantigt och red därför helt utan krav. Men Lady gick faktiskt bra, både i volterna i trav och öppnorna i skritt. När jag böjde henne åt höger tog det emot lite, men hon lossnade riktigt bra korta stunder, speciellt mot slutet. Stretch och massage som vanligt. Hittade ett problemställe som jag glömt bort (!) att hålla koll på sedan förra gången hon hade känning där, för ca 1,5 år sedan. Det var insidan framben och övergång till bringan. Sedan massören var här har jag varit extra noga med att töja ut framsidan/utsidan av frambenen (muskeln), men inte förrän idag kände jag efter på insidan - och där var det! Lady sjönk nästan ihop för att prova komma ifrån mig när jag tog benet bakåt samtidigt som jag "töjde emot" med andra handen. När jag masserade med nedställt ben började läpparna darra och sen gääspade hon. F-n vad slut i huvudet man är ibland! Jag brukar ju hålla koll på hennes problemområden, och hade jag gjort det med det här hade jag ju hunnit upptäcka det innan det blev såhär mycket. Men men, ingen idé att gräma sig, ogjort är ogjort...man får istället åtgärda problemet nu och lära sig hålla allt i minnet nästa gång.. I övrigt kändes hon fin i musklerna. Vänster länd var lite stum, men absolut inget problem att massera. Hon visade att det var obehagligt när jag masserade båda bakknäna, vänster lite mer än höger.

Inga kommentarer: